Dag 38 Tisdag

 
Hej bloggen!
 
Min andra vecka i Mbagala. Allt går bara bra. Idag har vi äntligen börjat jobba med golvet. Mamma är överlycklig.
 
 
såhär såg dagens arbete ut. Vita kinkel. Det ska läggas över hela huset. Bättre resultat får ni se senare;)
Det ska bli skönt att få riktigt golv.
 
Här kan ni se mitt byggteam. Han längst ut till höger är han som har hand om bygget. Han jag talar med osv.
På bilden sitter alla och äter getkött.
 
I söndags dödade min muslimska vän 12 stycken getter. Varför.? jo för att ge de fattiga mat. Och jag fick äran att få med mig lite getkött hem.
 
Jag bjöd mamma och hela byggteamet på kött=) Det blev kalas i stugan. Och köttet smakade riktigt gott vid grillen.
 
I lördags var det stranddag tillsammans med min barndomsvän Addy och hennes vänner.
 
Im going wild =)
 
En promenad på stranden........=)
 

 
Ni undrar säkert vad jag gör om dagarna hos mamma i mbagala. Idag tillexempel hjälpte jag till med maten. Ibland ligger man bara och slappar . Läser bok och tittar när byggarna jobbar Jag försöker smälta in så mycket som möjligt. Lever ett mbagala liv.
 
Det bästa är att det är lite som att leva ett bonde liv. Vakna tidigt. Släppa ut djuren och ge dem mat. Kyckling, ankor, ankungar och katter;)
 
Jag trivs alldeles perfekt;)
Hoppas jag slipper snön och kyla när jag kommer hem.
 
Nu är klockan nästan 22. Läggdags. Vi hörs Kram kram
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: addy

luv u hun

2013-02-13 @ 08:34:23
URL: http://www.mamatembosafari.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0