Dag 7 Söndag.

God förmiddag.
 
Nu är jag trött och sliten. Gick upp klockan 05.30 idag och klockan 06.30 drog vi till kyrkan. Sedan var det två timmar med sång, dans och predikan i kyrkan. Det var trevligt faktiskt. Det är lite mer fart här i kyrkan än hemma i Sverige.
 
Trött tjej hemkommen från kyrkan...
 
Just nu är jag typ hemma själv. Mamma drog till en fest där hennes kompis har förlovat sig. Jag ville inte följa med, har ont i huvudet. Keisha leker med sina vänner någonstans. Jag är hemma och tar hand om djuren och ser till att byggarna jobbar. Byggarna håller fortfarande på med vattenbrunnen. Och de gräver bara djupare och djupare. Ibland undrar man om det finns något vatten där nere. I sånt fall så har vi en väldigt otur.
 
Idag är det åskväder och snart kommer väl regnet.
 
Trött/glad tjej efter kyrkan. Keisha håller på att lära sig svenska och har lärt sig några ord.
Bland annat så har hon lärt sig lampa. Men idag sa hon något roligt som hon absolut inte vet vad det betyder såklart..
 
Jag- Keisha vad heter det här på svenska.?
 
Keisha- Majs.
 
Jag- Ja, bra keisha. Vad heter det här då?
 
Keisha- slampa
 
Jag-  hahahahah, nej keisha inte slampa utan lampa.
 
Det tycker jag var lite kul;)
 
Nu är klockan 14.00. Tänkte äta lite mango nu och sedan vila lite.
 
Kramkram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0