Söndag!

 
God kväll!
 
Det har varit en bakis söndag. Var ute och dansade loss lite igår. Och det behövdes.
Jag har inte kunnat gjort mycket idag, bara legat och sett på Lost.
 
Så hur har min vecka varit?? Jo som vanlig förutom att Jacob råkade ut för en olycka på träningen i Torsdags.
Jag fick ett samtal när jag befann mig på jobbet. Jacob har fått en stenhård boll i huvudet. Och han har legat medvetslös nu i två timmar. Jag kände bara hur klumpen i halsen inte kom någonstans och mitt hjärta började att svettas.
 
De sa att de var tvunga att köra mot Hammarfest för en riktig rönteg. Innan han ramla ihop hade han slutförit träningen och duschat som vanligt innan killarna i laget märkte att Jacob inte var i sitt normala beetende. Han började upprepa saker.
 
Mitt samtal med Jacob efter två timmars försvinnande var inte helt enkelt. Han mindes knappt någonting.
Och samtalet blev kort.
Mannen som körde Jacob till hammarfest sa att han förmodlingen fått en lätt hjärnskakning och tappat lite av senaste veckorna. Men att han minns mig och minns att jag jobbar på H&M.
 
Vilken lättnand. !!
 
Jacob var nu vid Hammarfest sjukhus och röntgen visade inga faror med han huvud. Han kommer att få tillbaka de minnen han har tappat.
 
Åter igen på kvällen försökte jag prata med Jacob med han var lika borta som våra 4 senaste samtal. Han upprepade frågor om och om igen. Det var väldigt läskigt och jag kände inte igen honom.
 

Men nu är han bättre men chocken från att tappa minnet sitter nog kvar. Det är sjukt vad en fotboll kan göra. Livsfarliga saker. Det var iallfall gott att få honom hem efter en hel natt borta på sjukhuset.
 


Ibland så tar man varandra för givet. Och när man då sätts på prov så inser man värdet hos den andre.
Och man vaknar till liv.

Ta hand om er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0