Flytt planen!!!

God kväll folkens.
 
Ni undrar säker vad det blir av mig. Men jag ska tala om för er att det är mycket som händer just nu. Den här flytten tar kål på mig. Men vi har äntligen fattat ett beslut. Detta blir vårt billigaste möjlighet. Vi ska hämta en vagn i Kiruna och och sedan köra tillbaka och lasta i alla våra saker. Från och med söndag ska vi börja packa ner så mycket som möjligt i lådor så vi har en mer översikt över hur mycket det gäller.
 
Det kommer att bli en tuff men en förväntansfull tid. Och en roadtrip kan ju alltid bli kul.
Idag är det exakt 26 dagar kvar.

Imorse när jag skulle köra bilen till bilverkstad för att byta till vinterdäck så hade vintern redan kommit;)
Snacka om rätt timing.
 
Och gissa vem som fixade det åt oss....jo HULA. Han jobbar vid Alta motorcenter.
 
Han böt däcken på mindre än 10 minuter. Rally Hula har bytit däck i några år så han vet vad han gör.
Jag fick äran att lära mig att pumpa däcken med ett lufttryckmaskin. Då fick man möjlighet att lära sig det i sitt liv.
 
Medans Hula höll på med sitt jobb föll det en tanke. En tanke om att se mig själv jobba i en bilverkstad. Jag skulle vara en hård och stark tjej. Men den tanken försvann lika fort.
Jag hatar fysisk smärta, och jag kan tro att man slår sig ganska mycket och naglarna går sönder hela tiden.
Nej nej.

När dagens uppdrag var gjord var det dags att bege sig till jobbet. Droppade bilen hemma och tog en promenad i det härliga snö vädret.
 
The pink sky;)

Då var denna Onsdag redan över. Imorgon är det torsdag. Jobbar 8.30 till 16.
Längtar till Lördag för då är jag ledig.
 
Vi hörs folkens och kul att ni tittar in <3
Natta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0