Storfiskaren Matts sundin!

Hej på er!!
 
Idag var det ingen vanlig dag på ICA i alta, då man träffade på Matts sundin. En av Sveriges bästa hockey spelare genom tiderna. Det var en ära att få träffa en levadne legend inom hockey världen. Jag är inte så intresserad av hockey men kan tänka mig att många skulle kanske göra allt för att få träffa på Matts sundin i live.
 
När vi träffade på honom på ica i Alta var han nog en helt vanlig stor man vid handlarkön.  Alta människorna fattade ingenting och inte jag heller för den delen.  Men i Jacobs ögon var det inte det. Han kände igen honom direkt och sa att det var Matts sundin, en stor hockey spelare.
 Han insisterade att jag skulle gå fram till honom och fråga om vi kunde ta en bild. Jag tänkte...... way not!!!
 
Vad gör en gammal legend i en liten plats som Alta. Jo, Sportfiske såklart.  Att fiska i Alta elven är ett stort intresse bland många människor.  Stora stjärnor från hela världen brukar resa hit på grund av den kända Alta elvan. Där man blant annat fiskar upp storla laxar. Matts tillsammans med en kompis hade hittills fångat in tre stora laksar och de var väldigt förnöjda.
 
Och jag och Jacob är också VÄLDIGT förnöjda;)
 
Efter en spännande förmiddag så är jag nu hemma efter träning på actic. Idag blev det rumpa och rygg. Som ni ser så är det strålande väder i Alta idag.
Ikväll ska vi dra och grilla kött och spela kub tillsammans med några av Jacobs kompisar.
 
Nu tänkte jag ta mig en kopp kafffe och slappna av lite. Det är gott att vara ledig idag.
 
Ha en fortsatt fin Lördag!!
 

Kommentarer
Postat av: annika laursen

Tjenare tjejen!
Det där var riktigt coolt;)
Möta Mats Sundin oaoh....han är ju invald i
Hall of Fame "over there".
Fick du någon autograf??? en på magen kanske, hahaha!
Jättehäftigt iallafall!
Kram Mogge&Annika

Svar: Nej ingen aoutograf, bara en bild=). Tack, joo det var häftigt nu när man vet hur stor han var. KRAM PÅ er. Hoppas man får träffa på mer kändisar i sitt liv;)
Erica

2012-07-07 @ 20:40:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0