Förstehjälpskurs!!

Hej hej!!

Det var inte länge sedan jag kom hem från förstehjälpskursen och hjärt och lugnräddnings kursen. Nu är jag helt slut. Men då har man fått det uppdaterat igen. Sist så var det nog 5 .6 års sedan man var på ett sådat kurs. Det är väldigt lärorikt och väldigt intressant för min del. Han som höll i kursen var hur bra somhelst och man hängde med bra på allt han sa. Ibland kan det vara lite svårt att förstå va norskan säger. Då gäller det att öppna öronen lite extra.


Det blev tyvärr inga spännande bilder från denna kurs på grund av att min mobil valde att dö precis då. Typiskt!!
Men har många roliga minnen och händelser.

Visste ni att hjärtat stannar om man överstiger sin maxpuls????
Visste ni att man inte kan starta upp hjärtat med en hjärtestartmaskin om hjärtat har stannat??
Vet ni vad en hjärtestartmaskin är??

Ja, där har ni lite info på vad jag har lärt mig idag.
Nu ska jag avsluta min dag med att GRATULERA min vackra Vanessa på sin 20 års dag. Lilla skitungen har nådd sitt vuxenLIV;)
Det firar vi med fest i helgen....OOOyehhhh



My liittle baby Vanessa 20 years TODAY!! idag....

Natta<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0