Dag 77 (O=nsdag

Hej hej!

Nu är dett bara 11 dagar kvar tills vi reser hem. Tyvärr så måste jag säga att bygget med att sätta dit fönster och dörrar inte har skett än. Detta på grund av strömmen som hela tiden kommer och går. De håller ju på och svettsar fönster och dörr ramarna.
Jag pratde med Dennis byggaren idag och han sa att det kanske inte blir färdigt förns på måndag. Inte förens då sätter de upp fönster och dörrar.
Det här gör mig lite frustrerad eftersom vi snart åker hem. Men han Dennis lovade mig att allt skulle bli klart innan nästa helg den 19e mars. Nu får vi bara vänta och hålla tummarna!



Igår när vi var hemma hos mamma så hade byggaren vart där och hamrat lite på där fönster och dörrar ska sättas dit.
Ni kan se det på det stora fönstret här.

Idag vaknade vi upp vid 09.00. Eftesrom regnperioden börjar nu så har jag börjat blivit förskyld. Igår kväll hade jag världens huvudvärk. Därför gick jag och la mig väldigt tidigt. Men idag mår jag mycket bättre om ni vill veta.

Efter morgonens sysslor med tvättning av kläder städning och matlagning så drog vi till mamma. Först hade vi en timmes nap. Sedan knallade vi iväg.





( Ser ni TRIPP, TRAPP och TRULL där bakom!? Snart ska vi få äta dem. MAT!

När vi kom fram så sprang lilla Keisha emot oss och vi fick den största kramen. Det är skönt att få kramar ibland. Av Tonje så får man fan ingen kropps kontakt förutom när vi ligger och sover;) Men annars så säger hon bara

- Försvinn din lilla fula rotta, ta inte på mig!!

Ni kan ju förstå hur jävligt jag har det;)

Hur som helst. Mamma hade lagat mat och vi sattes oss och åt. Idag blev det SAMAKI ( Fisk) med ris.
Efter maten spelade vi kort.  Jag har nästan glömt hur kul det är att spela kort. Fast bara när jag får vinna såklart.
Vi körde vänd tian som ni kanske känner till och sedan körde vi ljugaren. I Ljugaren har jag listat ut att det är bäst att tala saning för att vinna. I spel så är jag sämst på att ljuga men däremot i verkligheten så är det annorlunda;)



Mamma!




Efter att ha spelat kort tills våra hjärnor inte klarade av mer så fick jag en sådan lust att spela "fotboll".
Vi sparkade bollen och sedan skulle man först springa och ta bollen och sparka iväg den igen. Sådär höll vi på tills mina lungor inte klarade av mer.
Det var väldigt kul som ni kan se på bilden nådde jag först till bollen hela tiden.....




Här kan ni se det igen. Stora barnet själv!!
-  JAG SKA KOMMA FÖRST!!





I Tanzania är allting lovlligt, man kan pissa överallt! HAKUNA MATATA!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0