Dag 70 Onsdag (Doctor indisk)

Hej hej!

Idag är jag mitt gamla jag igen. Hela igår dagens låg jag i sängen och hade feber ont i magen och ont i huvudet. Vi trodde det var malaria eller någon slag magbakterie. Iallafall målet var att om det inte blev bättre skulle vi åka in tidigt idag morse.

Klockan 08.00 kom Ben taxi chauffören och hämtade upp oss. Jag hade redan besökt toaletten och inga förbättringar hade skett. Febern var fortfarande kvar och illamående och huvudvärk likaså.

Det kändes bäst med en undersökning. När vi kom dit så fanns det folk överallt som vanligt med kön flöt på bra. Först fick jag registrera mig och betala läkarbesök. Under väntan tog en tjej pulsmätare på mig. Hon pumpade på som bara den. Så jag ropade ut AJAJAJ. Hon bara skrattade. Det gjorde fan ont. Om jag fick chansen skulle jag fan puls mäta hennes huvud. Detta kändes inte bra ut. Och jag nämde till Tonje att jag genast kände mig mycket bättre att vi skulle gå hem. Mhäää lägg av Erica. Och vad händer när du kommer hem då? Då blir du genast dålig igen utbrast hon. DU MÅ TESTA DIG din lilla skitunge.

Jag hade inget annat val. Strax efter det fick jag besöka läkaren. Han var en normal stor indisk man. Väldigt trevlig. Faktiskt så var han som en läkare ska vara. Han undersökte mina ögon, mun och andningen. Sedan sende han mig till ett BLOOD LABATORY där jag skulle testas för Malaria och en annan bakterie. Där fick jag åter igen betala. Inga stora summor.

Under väntan där tvätta jag av mitt lilla långfinger. För jag var redo att ta ett litet stick där. Mannen i den vita rocken kom sedan och ropade till nästa. Det var min tur. Den vita rocken hade lite fläckar här och där. De vita handskarna var på men jag har ingen aning om hade bytt dem. Det såg nu ut som han gick runt med samma handskar hela tiden, Inte vet jag.

När vi kom in i den lilla hörnan som inte alls var ett privatrum utan mellan mig och de andra som väntade var det bara et skynke. Ett skynke som man bara drar för. Om man inte drar för kan alla se in.

Doktorn fick minst tre gånger säga åt mig att sitta ned. Ska jag göra det här eller inte tänkte jag för mi själv. Till slut satte jag mig ned. Han kollade i min mapp och sedan tar han fram SPRUTAN och inte den lilla stick grejen som jag trodde han skulle ta fram. Mitt hjärta börja bulta likaså mina ögon. Tårarna rann när jag såg den vassa nålen som han skulle sticka i min arm. DONT CRY MY DEAR säger doktorn. Tonje ropade vill du lyssna på musik gumman. Jag nämnde tidigare att jag måste ha musik om nålen kommer. När han stack i nålen i armen så försökte jag lyssna på musik. Kommer inte ens ihåg vilken sång som spelades.

Och vips så var det färdigt. Usch jag hatar sprutor. Speciellt när jag inte var förberedd. Jag fick liksom inte med mig att doktorn sa att jag skulle testat för två saker. Men gjort var gjort.

Efter en timmes väntan på resultaten så återvände vi till den Indiska doktor gubben. Vi visade honom resultaten och han sa att det inte var Malaria. Men han sa att jag hade väldigt bra blod att jag kunde donera om jag ville.

Efter allt var färdigt så gick vi och köpte ut medicinerna som doktorn hade skrivit ur receptet på. Får nu hoppas att jag snart blir bättre i magen.

Vi var på sjukhuset i tre timmar. Och vi bägge två kändes oss vrålhungriga så vi tog en snabbtaxi mot stan. Tog oss in på vår favorit restaurang och där landade vi och åt oss mätta.

När vi äntligen kom hem la oss bägge ner i sängen. Tonje somnade ganska snabbt in och jag blev ensam kvar. Jag kunde inte somna för jag
hade fått allt för mycket sömn från gårdagen. Jag fick helt enkelt sysselsätta mig själv. Det blev tvättning, leka med hundarna och hitta en mogen passionsfrukt. Yepp vi har ett passion träd, coolt va!?





Ikväll blir det nog uppe sitta kväll för min del. Inte ett dugg trött. Skall nog krypa ner och se på någon bra film och samtidigt dricka en liter vatten med SAVE. Ett slags pulver jag fick med som jag är tvungen att blanda i med en liter vatten. Snacka om en kissnatt det blir för mig.

GOD NATT!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Jake

Saknar dig väldigt mycket! Men när jag får läsa lite och se lite bilder blir allt genast bättre :) Skön start på en torsdagsmorgon!



Fick själv ta blodprov för några dagar sedan i läkartest inför fotbollssäsongen.



Ses snart baby, älskar dig!

2011-03-03 @ 11:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0