Dag29 Sa asoboi!

God morgon solstrålar. Idag vaknande jag med tuppen. Sedan var det dags för träningen. Idag blev det en 30 minuters pass. Hopprep, armhävningar, triceps och situps. Valde idag att ha mina joggingskor på mig och det gick mycket lättare att hoppa. Fick mer dämpning och jag fick inte så fruktansvärt ont i mina smala ben.

Inatt har det varit en lugn natt sovit väldigt bra. Förutom att jag vaknade mitt i natten av en fågel som låter som en tid nedräkning på en bomb. Väldigt irriterande. Jag passade på att filma ljudet mitt på natten men när jag började filma flög han iväg så jag fick lite ljud av den. Kommer att lägga upp klippet någon dag.

Idag har vi en lugn morgon. Tänkte jag skulle tvätta och städa med vi har inget vatten kvar. Pratade med mamma china igår kväll om hon hade köpt två nya pumprör och det hade hon gjort. Därför får vi idag hoppas att han som ska laga pumpen kommer och fixar så att vi har rinnande vatten idag. Annars blir det att kalla någon som kan hämta mer vatten att fulla i vårt vatten dunk.

Vid klockan ett ska vi möta mamma china och min mamma för att sedan åka in till city center. Där ska vi åter igen ordna lite saker. Sedan blir det spännande att se hur långt bygget kommer idag. Jag längtar alltid till kvällen, då får man se dagens resultat.

Nu ska jag kanske läsa lite i FHM Tanzania, ge hundarna mat och sedan blir det att fixa sig.

Ha en fin dag!



Hopp, hopp och en liten spänninsbild på slutet;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0