Dag 30 EN Månad i Tanzania

God kvällens!

URSÄKTA FÖR PROBLEMMET MED INLOGGNINGEN TIDIGARE IDAG. MEN NU ÄR SIDAN TILLBAKA SOM VANLIGT!
FORTSÄTT OCH HÄNG MED;)

Idag firar jag och Tonje en månad vistelse här i Tanzania. Och ni ser att det har ju gott ganska bra trots allt. Visst har vi en massa vi saknar där hemma men vi njuter av tiden vi får vara här. Just nu saknar jag nog mest min sköna kudde. Kudden jag har nu är hård som sten.

Idag har vi vart inne på city hela dagen. Det var jag mamma, mamma china som egentligen heter Rose Mari fick jag reda på idag och Tonje och lilla Keisha. Rosemarie var tvungen att åka ganska snabbt så innan vi bar oss hemåt så åt vi på en restaurang. Efter maten tog vi taxi hem. Mamma och keisha hoppade av vid Mbagala för att handla lite mat. Vi åkte däremot hem till oss. Vi hade själva handlat mat som vi var tvungna att ta hem. När vi kom hem så var det tvättning av kläder, städning och matlagning som gällde. Just det glömde nämna att vi har fått vatten nu. FUNDI var här idag och lagade pumpen så nu har vi vatten att duscha i igen. Men tyvärr så har strömmen precis gott ikväll så det blir ingen dusch som jag hade räknat med. Det ska alltid vare det en eller det andra. Det är helt ok att strömmen är borta men vattnet är lite jobbigare. Vi kan liksom inte tvätta oss rena innan vi lägger oss. Får hoppas att den kommer tillbaka snart. Vi firar en månad med godis, coca-cola och ingen ström. Bättre kan det inte bli.

Imorgon ska vi ut med Erika, pappas brud. Hon ska ta med oss till något ställe där vi kan sitta och prata, kanske äta något gott. Det ska bli väldigt mysigt. Det var ett tag sen sist vi såg henne.

Så imorgon får vi pynta oss, det är något jag har saknat. Fixa håret, sminka sig, raka under armarna och allt det där som gör att du känner dig kvinnligt fräsch.

Nu ska jag gå ner och vara social med grannen och lära mig något nytt swahilli ord innan jag går och lägger mig. Först! På med myggmedel.

God natt!


Ibland så kan vi stå och vänta i evigheter innan vår granne Sofia hör oss banka och ropa vid grinden.
Idag stod vi cirka i tio minuter till slut så stod jag på Tonjes rygg och ropade över till andra sidan.
Till slut så hörde hon oss. Men hon såg väldigt förvånad ut för att jag plötsligt hade blivit så lång....



Data nörden;)


Kommentarer
Postat av: Jake

Svara på mitt mail baby :)



Du har fått ett försäkringskort också. Men det ligger ju här nu :S



Saknar dig som fan. <3

2011-01-22 @ 16:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0