Dag 25

En väldigt varm dag. Idag var det riktigt tufft att vara ute i solen. Fick fan nästan solbränna av mitt eget mustachsvett. All svett man kan få fick jag extra mycket idag. När vi satt inne på internetcafet så var det iallfall aircondtion. Tur det annars hade jag drunknat i svett.
När vi gick ut ur internetcafet så var den varmaste ångvägg som stekte till. Kunde knappt se.
Hur kan folk leva i denna värme. Har sett många som jobbar och sliter i denna värme. Men det måste väl för att överleva. Vissa jobbar verkligen hårdare än andra. Arbetslösheten är väldigt stor här nere att det är helt sjukt.
Och människorna blir bara mer och mer. Det är kaos. Ingen verkar bry sig om befolkningen.
De som styr hela Tanzania verkar vara väldigt egositiska och tänker bara på pengar.
Tänk vad Tanzania hade varit vackert land med vackra människor om de brydde sig. Sedan jag har kommit hit har jag bara sett vackra glada människor. Människor som vill förändras, vill ha jobb och göra det dom vill.
Tanzania är ett corrupt land och det ska inte få vara sån. Det är inte rättvist mot andra människor.
Herregud vad jag är besviken. Önskar att fler ser det jag ser.

Jag har drömmar för Tanzania, men kan inta ha drömmarna själv.

Nu ska jag lägga mig och sova. Drömma om ett bättre Tanzania.
Imorgon bitti blir det att stiga upp tidigt och åka in till stan. Vi ska fixa lite ärenden. Bland annat ska vi handla mat.
Senare blir det att vara med mamma och kolla in bygget.

GOD NATT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0