Dag 12

Tjohoo nu sitter jag och Tonje ute vid strandhyttan och surfar runt på nätet. Idag har vi vart på city hela dagen och ordnat med Internet. Vi har ordnat oss Vodacom trådlös. Nu får vi hoppas att det går att lägga upp lite bileroch videibloggar igen. Dessutom har vi ordnat oss boende. Vi ska bo ute där mamma bor hos henne kompis. Vi kallar henne mammachina. Hon har flyttat till ett nytt ställe så vi ska få hyra ett rum i hennes gamla hus. Vi ska betala hela 500 dollar som hon vill ha. Skit billigt ju. Sedan ska vi betala att en vakt ska vakta huset medans vi sover. För så fort grannar får reda på att det bor två unga tjejer i byn, ensama kan det hända grejer. Vi vill inte ta chansen att klara oss själva i det stora huset. Vakten ville ha 100 dollar per natt så vi tyckte det var värt det.
Efter att vi hade sett på stället vi ska bo så drog vi och kollade på mammas bygge. Byggarna hade börjat riva ned alla träd som måste tas bort. Sedan blir det att bygga the först ground. Pappa hjälpte med igår med att planera bygget med byggägaren. Vi kom överens om att dela upp bygget och betalningen. Delningen är på tre delar. Först delen är tt bygga grunden, sedan väggarna och tak och sist målningen, fönster och dörrar. Och allt eftersom så får han lön när han byggt färdigt delarna. På så sätt blir ingen lurad. Jag är så glad att det pirrar i kroppen.
Längtar tills allt blir klart.

Ikväll ska vi äta god middag tillsammans för Pappa, Emma och Sebastian reser hem till sverige ikväll. Känns ganska tungt. Nu ska vi klara oss helt själva. Nu är jag verkligen tvungen att lära mig Swahilli så allting blir mycket lättare. Nu ska jag fortsätta att njuta av den härliga ljuden av havet och mysa med familjen.

Ta hand om er!


Nyårsafton 2011



Kommentarer
Postat av: Jake

700 kr / natt låter som en dyr vakt men bäst att ni är säkra :)

2011-01-04 @ 22:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0