Dag 63 Onsdag

Hej hej!

DAGENS NAMSDAG:

Torsten och Torun. Ett stort grattis till er<3

Idag har det vart åter till den gamla dagar. Man har vaknat upp i den så kallad "sköna" sängen. Gick ned för att koka mig morgonens gröt. Men nej då vår gas var tom så det gick ej att koka gröt denna morgon. Och inget annat fanns på menyn. Klockan 10.00 kom Vår kära Chaufför Ben.

Först handlade vi en ny dunke med gas. Vi bytte ut den gamla och fick en ny. Sedan drog vi för att handla mat.
Vi drog till vår favvorit matbutik. SHOPRITE.

Idag skulle jag laga mat till familjen så jag handlade köttfärsås och potatis.
När vi kom hem så fanns det självklart ingen ström. Vi verkar alltid ha otur när vi handlar mat. Finns aldrig någon ström. Ingen ström ingen mat. Köttet blir ju förstörd med en gång.


Jag är en mästare på att laga mat ;)


Men som tur är  så har vi ett större kyleskåp som vi använder till köttprodukterna. Eftersom den är större än den  så håller den kyla mycket längre.


Idag så lagade jag maten hemma hos oss och sedan så tog vi med maten till mamma och lilla Keisha. De var otroligt hungriga och åt upp allting.

Det kändes skönt att spendera tid tillsammans med mamma och lilla keisha igen.

På vägen hem så mötte vi på vår gamla vän Abdul. Minns ni han som vi argumenterade om Kristendomen? Om ni inte minns så kan jag nämna att han är inte helt go i hode som man säger på norska.
Vi har träffat på han ett par gånger efter det och han verkar helt knäpp.

Tillbaka till att vi var på väg hem. Vi såg han ett par meter ifrån. Han låtsades att inte se oss.
Men vi ser att i handen är en machete. En machete är en stor stor kniv.
( Herregud vad hade han tänkt att göra med den, tänkte jag för mig själv. Ska han skära oss i bitar nu när vi går förbi?)

Han står och typ och introducerar den till några vänner som sitter ned medans han står up. När vi kommer närmare så säger han

- I WILL CUT YOU!!
hahahha så skrattade han

Detta gör han mot Tonje. Tonje går raskt och förbannan framåt. Jag stannar till och säger åt honom men en rädd röst att sådär gör man inte mot folk.

- Åhh I JUST JOKING. I WILL NOT DO IT BECAUSE IM NOT IN A MOOD TODAY!

Vad i skjuttsingen mennade han med IM NOT IN A MOOD TODAY.

Jag säger bara en sak, den snubben ska vi hålla oss långt borta ifrån. Jag och Tonje anar nu att den killen kan få förs sig att göra något dumt. Vad tror ni?

När vi äntligen kom hem kunde vi slappna av. Men ström det hade vi inte. Köttet är nu kanske bara att kasta tänkte jag. Men vid 19.00 tiden kom den tillbaka men lika snabbt försvann den igen.
Moses vår granne fixade en kod till en liten generator som vi har här nere. Jag tryckte in koden sedan kom strömmen. Nu sitter jag här ute vid balkongen och ute lyset är på. Musiken vid puben inte så långt härifrån spelar musik som vanligt. ITS HORRIBLE!

Hundarna ligger under mitt bord. De är mätta och belåtna. Idag gav jag dem den gamla ANJOVIS burken från i jul som pappa tog med sig från Sverige. Sorry pappsen men den var tvungen att gå till Hundarna. Det stank inte direkt HUGO BOSS av den. Tror nästan att jag hade dött och jag hade käkat den.

Nu ska jag lägga mig sova. Imorgon är den en ny dag.

Först ska jag laga mig två tunfisk mackor!

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0