Dag 59 Kisumo Sunset Hotel

DAGENS NAMSDAG

Gabriella och Ella!

Efter gårdagens 22 timmar resa så tog vi en lång sovmorgon. Men kunde inte sova längre än till 11.00. Eftersom jag vaknade av hungern. Vi gick ned till restaurangen som de hade där nere och beställde varsin sandwich.

När vi hade käkat färdigt var vi tvungna att checka in staden kisumo. Kisumo har cirka 1 miljon invånare och ligger 6 timmar från Nairobi.

Vi kunde äntligen gå, ta en TUK TUK en slags moped eller ta cykeltransport. Men vi valde att gå.

Vi hann inte alls gå så långt innan vi mötte på två unga pojkar en på 13 års ålder och en på 10 kanske. De attackerade oss och vill ha pengar från oss. Vi sa bara TOKA TOKA som betyder ge er iväg. Den äldsta frågade om jag var Virgin, såklart svarade jag inte på det och bad han försvinna. De var verkligen vidriga.

En TUK TUK kom körandes förbi och stannade. Han såg att vi befann oss i en obehaglig situation. Vi hoppade på hans TUK TUK och körde iväg oss mot City of Kisumo.

Vi stannade först till en bank där vi kunde ta ut pengar till Hotellet sedan gick vi till Supermarket för att handla godis. Jag blev extremt godis sugen. Vi köpte oss en bunt med godis och sedan åkte vi TUK TUK tillbaka till hotellet.

När klockan blev 20.00 åkte vi tillbaka till City of Kisumo för att hämta upp mitt saknade bagage som jag var tvungen att vänta på. Hela dagen har jag gått med samma kläder.

Men när vi väl kom dit så hade bussen inte kommit. Vi fick besked om att bussen var 6 timmar försenad och bussen skulle inte komma fram förens Klockan 02.00 inatt. Allt var på grund av tullen och säkerhetskontrollen.

Jag trodde nu aldrig jag skulle få tillbaka min resväska. Men de sa att väskan var i säkert behåll och jag kommer att få den så fort bussen kommer fram. Jag bad dem snällt att komma med väskan till hotellet eftersom jag inte vill åka in igen klockan 02.00. Han mannen vi pratade med var villig att hjälpa mig och komma med resväskan till hotellet inatt.

När vi hade väntat i en halvtimme så åkte vi tillbaka till hotellet igen. Mitt humör var på noll. Kunde inte sluta tänka på min resväska. Skulle jag få tllbaka den.

Under hela kvällen så ringde jag mannen från bussbolaget och hörde om bussen hade kommit. Hela natten låg jag vaken. Vid 02.00 ringde han till slut och sa att han var utanför hotellet.

Jag gick ned för att möta upp mannen och tog min resväska. Jag tackade så mycket och sedan gick jag upp till rummet igen. Åhh jag var så glad för att se min väska igen.

Senare kunde jag gott somna in!

 


Kommentarer
Postat av: Jake

Under en semester i Afrika är ingen dag den andra lik, ny dag nya utmaningar haha : )



Saknar dig baby! Fastna inte på cybersex cafét ; )

2011-02-21 @ 11:38:51
Postat av: Erica

hahah;)

Utmaningar det älskar ju jag;)

saknar dig med och lycka till på matchen i Oslo!

tänker på dig<3

2011-02-22 @ 22:53:48
URL: http://mpenzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0