Dag 57 Torsdag!

Kom inte upp från sängen förns klockan 8.30 idag. Inatt har jag inte kunnat sovit en blund efter gårdagens explsion. Vaknade klockan 03.00 av att jag såg ut ljus. Ljuset verkade bara bli större och större. Väckte Tonje och hon sa att det var ju bara en stjärna. Till slut så kunde jag somna i några timmar. men kände det när jag vakna att jag inte alls har sovit bra.

När jag vaknade gick jag ned för att koka gröt. Kan fortfarande inte fatta vad som hände igår. Fick senare ett samtal från mamma och hon ville att vi skulle komma. Vi käkade vår fruksot sedan gick vi mot mamma.

Vår kära Dennis byggaren var också här. Vi satt allihoppa under mammas passion träd och käkade på en frukt som hon bjöd på. Vi började prata om explosionen som var igår. Mamma hade legat och sovit medans allt höll på. hon hade i det minsta taget inte varit orolig över situationen.

Dennis vår byggare började tala om bomben och han trodde inte att det var ett tekniskt fel. Det har hänt förr och varför skulle samma sak ske igen. Han menade på att armen vill ha  bort de gamla bomberna för att sedan få det nya bomberna?!hmm.  Hur järnskadad kan de bli om de skulle göra en sådan grej.
Jag tror faktiskt inte på det. Vilket land skulle vilja spränga bomber i luften för miljarder kronor pengar. Va!?

Jag har ingen aning om vad som har hänt men jag hoppas det inte händer igen.

Efter att ha vart hos mamma under förmiddagen så gick vi hemåt för att packa och äta lite mat. Åt idag min första TONFISK MACKA som jag inte har ätit på år och dar. Sedan var det packning och städning som gällde. Klockan 16.00 kom vår KÄRA Ben och hämtade upp oss och körde oss till Bussterminalen.

Nu ligger vi här på hotelrummet. Utanför höres det som att det är bussfestival. De tutar och hojtar överallt. Tror inte det blir någon sömn inatt heller eller?

God natt!



HÄRLIGA LIVET!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0