Dag 53 Söndag

Hej på er alla!

Här sitter jag och Tonje och väntar på vår skjuts till Stranden.

Stranddag nummer två. Idag åkte vi till nästan samma ställe. Men detta ställe kallas bara för NGALAWA BEACH och ligger nära NGALAWA KWENDRA BEACH HOTEL. Klockan 09.00 blev vi hämtade av vår nya kompis Bernedict. Hon hade sin egen bil så körde oss alla. Det blev en timmes roadtrip. Benedict har en styvpappa som har ett hus vid stranden. En liten bit ifrån NGALAWA KWENDRA BEACH HOTEL. Styvpappan är från Italien.

Benedictes lilla syster var med på stranden idag! See så söt hon är.

Benedicts pappa tog oss ut med båten efter att stormen hade lugnat ned sig. Det var minsann en härlig upplevelse. Önskar att jag en dag kunde bo i en båt någon gång. När vi körde runt med båten kunde man se alla olika hotell som var på ön. Det var en hel del.


Efter den underbara strand upplevelse så var det dags att köra hemåt. En polis stannade oss som vanligt. Här när polisen stoppar dig ska du aldrig säga att du är turist. Du ska säga att ni är här på besök och är kompis med den som är bosatt här. Poliserna vill alltid ha nån slags summa pengar för att vi ska kunna åka iväg. Detta är ej ett måste. Men poliserna tror och vet att de har övermakt därför ger folk pengar för att komma iväg-. Jag skulle ALDRIG ge dem pengar. Kan ni tänka er på ett år hur mycket pengar dom slänger iväg till poliser som bara står klädda som” poliser”. Amatörer!


Här sitter vi och njuter av båtturen;)

När vi nådde hotell var de snabbt in i duschen. Eftersom vi kom hem så sent från stranden så fick vi stressa en del. Erika som vi hade bestämt kvällsmat med väntade på oss. Idag ville vi prova en italensk restaurang men den restaurangen vi trodde var italensk var indisk och sålde inte alkohol. Synd för dem för vi gick snabbt därifrån. Vi gick istället til restaurangen vi var på igår. Där kunde jag äntligen betställa min efterlängtade glas med röttvin.

Efter maten gick Erika in till festivalen hon skulle möta upp kompisar som var där. Jag och Tonje stack till hotellrummet. Klockan var nu 22.00. Vi ville gärna köpa dricka SODA när vi kom till hotellet men de hade stängt ”restaurnagen”. Vi frågade vart managern var för han kunde ju öppna dörren så vi kunde köpa oss något att dricka. Vakten ringde och ringde till hans mobiltelefon men han svarade inte. Vad håller han på med tänkte vi, han kan ju inte ligga och sova nu. Vakten menaden att manegern hade sex i rummet.

Skojjade han med mig. Var de han vi hörde ha sex igår kväll. Igår kväll när vi var på väg ut hörde vi världens högsta stön av en brud. Det var alltså managern själv som hade sex men någon brud.

När jag hade vart och knackat på ett par gånger på hans dörr så öppnade han inte. Han har ett eget rum på hotellet. Efter en stund kom han ut och han gav den ilska ansiktuttrycket ever mot vakten. Han blev pissförbannad över att han hade ringt så många gånger.

 Jag frågade om allt var bra men honom och han svarade ja, fast han var trött. Sedan frågade jag honom om han också hörde ett sex ljud igår kväll och han sa att det var hans flickvän. Han för sa sig. Jag påpekade att det var alltså han som hade sex på hotelllet igår kväll. Han svarade maybe och skrattade. Jag bara blängde på honom.

När jag gick tillbaka till mitt rum så sa jag att han skulle ta det lugnt nästa gång och att detta var ett hotell och en arbetsplats inte nån jävla horhus. Fick senare reda på att han ofta brukar ta med olika tjejer in till rummet.

Både jag och Tonje mådde verkligen illa efter detta. Vi har aldrig upplevt något liknande. Vilket ställe. Hit ska vi aldrig komma igen. Tror och hoppas att stället kommer gå i konkurrs. För det fösrta så är de falska och är bara ute efter pengar. För det andra så lurar de folk om rummen. Jag och Tonje bokade Double rum med fick tripple rum. Vår kompis Mercy hade bokat en singel rum men fick Double. På detta sätt får de in extra pengar. Så himla fräkt som man säger på norksa.


Jag bjuder på den här härliga bilden!

Efter att planlagt att Benedicte skulle ta med oss till en klubb ikväll så blev det inte så. Tonje mådde inte så bra och jag ville inte gå ut utan henne. Vi blev sittandes i vårt hotellrum. Jag kunde inte sluta tänka på vad managern hade gjort och var för person. Italienare visade sig vara likadana som indierna. Vidriga, sluskiga och falska.

God natt till alla GODA människor!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0