Dag 51

Hej hej!

Dag 2 i Zanzibar! Natten har varit underbar. Ingen ala ackbar och inga hundar som skäller. Vid 08.00 gick vi ned och åt frukost. Frukosten var bra. Jag åt nästan bara frukt.

Efter frukosten var dagens planer att åka till stranden. Vi fick tips och råd att åka till en strand som låg ganska nära. Stranden var liten och mysig. Det negativa var att det fanns för mycket stenar på botten. Gick knappt att gå ordentligt. Stranden hette Mingowi beach.



Vackert! Mingowi Beach!




Dagen var mest att få ta bilder från den vackra platsen. Vi vet aldrig när vi får uppleva en sådan vacker plats nästa gång! Jag passade på att ta lite modellbilder också;)







Vid klockan 16.00 kom chauffören och hämtade upp oss. När vi kom fram till hotellet var det bara att börja fixa iordning sig oss. Ikväll var det utgång. Vid åtta tiden gick vi nedåt mot Zanzibars mörka gator. Alla människor var på väg till festivalen.

För mig som är född Dar es salaame kostade det cirka 5000 tsh. Tonje som är en turist kostade det 25000tsh. Tonje vägrade att betala så mycket. Erika som vi gick in med ordnade så hon inte behövde betala så mycket.

När vi äntligen kom in på själva festivalen som hölls inne vid slottsområdet så fanns det människor överallt. Kineser, européer, italienare, amerikaner, araber och afrikaner.

De första låtarna som spelades var ingen hit men det sista bandet var väldigt bra. Jag och Erika dansade som bara den. Medans jag njöt av musiken så njöt Tonje av alla fina killar som fanns där. Hon fick till och med en snygg Italienare efter sig.

Efter festivalen gick vi bara hemåt mot hotellet. Både jag och Tonje var svinhungriga. Här finns det igen Mc Donalds eller någon annan kebabhörna. Vi bad vår kära maneger om vi kunde få några brödskivor eller två. Han brukar absolut inte göra detta med eftersom det var vi så var det ok.

Till slut gick vi mätta och belåtna till vårt underbara hotellrum.

Och snipp snapp slut så var sagan slut!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0