Dag 49 ( Zanzibar biljetter)

Dagens Namnsdag

Fanny.

God kväll!

Tro det eller ej. Men idag har vi faktiskt ström.

Nu sitter vi här ute vid balkongen och hänger. Hundarna ligger och sover under vårt bord. Vi är båda mätta som elefanter. Kom hem från mamma för tre timmars sedan. Idag bjöd hon på banangryta. Det smakade otroligt gott.

Idag var återigen till Zanzibar Boat tripp kontoret. Men idag gick vi direkt till det rätta stället. Mötte då på den ivriga tjuven som jag nämnde igår.

-YOU HAVE THE TICET TO PAY, its waiting for you at the office.

Jag gick bara rakt förbi honom. Och senare kom managern och hälsade. Han märkte då att vi inte kommer att köpa några biljetter av honom så han försvann.

Skönt! tänkte jag. vill inte ha mer bråk. Vi beställde idag riktiga biljetter till Zanzibar. Båten heter Kilimanjaro. Klockan 07.00 imorgon bitti ska hoppa på båten. Hotell har vi fått hjälp av att fixa från en kompis som kände en annan kompis. Han hjälpte oss att boka in på ett Hotellet heter Perl of Zanzibar. Klockan 09.00 imorgon bitti är vi framme och han ska möta upp oss där och sedan köra oss till Hotellet.









Idag har det regnat väldigt mycket. Himlen var svart och det blåste starka vindar. Får verkligen hoppas det inte bli åskväder imorgon när vi ska åka båt.

När vi gick hem från mamma idag så frös vi faktiskt. Det blir nog att packa ner regnkläderna imorgon.

Jag hoppas verkligen att den där musik festivalen är bra. Och hoppas verkligen inte att det kommer att vara muslimskt musik band. Då kommer jag att kasta ägg på dem.

I Zanzibar ska jag köpa mig hör proppar för Zanzibar är tydligen väldigt muslimskt och det kommer att finnas högtalare överallt. Får hoppas jag kommer mig helskinnad därifrån. Igår när vi va hemma hos mamma fick vi höra av en kompis att en afrikan hade protesterat mot den muslimska bönen. Efter några dagar hade muslimerna dödat honom. Jag lovar er ingen muslim ska få röra mig med en pinne engång. Jag har Tonje med mig.

Ser framemot båtresan imorgon. Hörs imorgon. Nu är det packning som gäller.

God natt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0