Dag 42 Onsdag den 2/1

Hej hej!

Jag börjar med dagens glada nyheter och det är att vi faktiskt fick ut pengarna till byggaren. Imorgon ska han starta med bygget igen. Det blir då att börja lägga tak på huset. The iron skeet kallar Dennis det för.

Den negativa nyheten är att jag är svin trött ikväll. Den andra negativa är att jag har råkat ut för att pengar försvinner i samband med uttag. Detta har nu hänt tre gånger det sista dagarna. Första gången var i måndags.
Då var jag på FBME banken och skulle då ta ut men inga pengar kom ut. När jag kom hem sen och checkade min internetbank så hade pengarna dragits. Likadant skedde igår och idag. Idag skedde det i samband med det stora uttaget. Var då ett tillfälle inga pengar kom ut för banken blev tom för pengar. Men sen när jag kom hem och checkade internetbanken så hade det dragit summan.

Sammanlagt har de dragit 5000 svenska kronor under denna vecka. Varför jag då gick tillbaka till samma bank är jag har på ett vis öppnat upp en limit på den banken. För om jag skulle gå till en annan bank och försöka ta ut en massa pengar skulle det inte funka. Man är tvungen på ett sätt och vis registrera kortet så banken känner igen kortet. Hoppas ni förstår vad jag menar. Bättre att då hålla sig till en bank när det sker att pegarna försvinner.

Efter mitt sista uttag idag gick jag senare in i banken och bad om att få tala med MANEGERN. Men att få be om att få prata med managern verkar inte så positivt. Tjejen i receptionen frågade varför. Hon verkade vara en trevlig kvinna och förklarade då situationen. Hon ringde genast upp någon och fick någon sort av information. Hon förklarade då efteråt till mig att jag skulle kontakta min Swedbank. Precis som jag trodde.

Känns som jag bara kan glömma de där pengarna. Kommer aldrig att få tillbaka dem. Men jag ska inte ge upp för lätt. Imorgon ska jag åter igen ringa som en galning till Swedbank och se vad de säger. Idag när jag ringde så avbröts samtalet och fick inte så mycket information. Han nämnde bara att detta var en kort reklamation. Och detta säger mig ingenting men låter väldigt krångligt.

Detta var i alla fall sista gången jag går till den där banken igen. Till nästa gång hoppas jag Dennis byggaren har fått sitt kontonummer så jag kan till nästa betalning bara skicka pengarna direkt till honom. Detta kommer att spara tid och pengar. Hittills har det bara vart problem.

Efter dagens ärenden så drog vi hem och vilade. Tonje vilade jag ringde runt som en galning. Kunde fan inte slappna av. Senare drog vi till mamma och käkade mat. Idag hade hon lagat böner med ris. MUMS MUMS var det. Efter maten så ville jag skynda mig hem och ringa till Swedbank. Dagens vistelse hos mamma blev kort. Men vi förklarade situationen och hon accepterade det.

Då när jag ringde och samtalet bröts så ville jag bara lägga mig och dööö. Varför händer detta mig. Istället för att förstöra stämningen för både mig och Tonje så la jag bara allting åt sidan. Gick då istället ned till grannen sofia och vår kära vakt. De bjöd mig då på FINEZI frukt. FINEZI frukten är en gigantiskt söt frukt som jag tycker smakar väldigt gott. Jag åt otroligt mycket av den och är nu mätt som en ko.

Ikväll har vi ingen ström och den kommer inte förens klocka 23.00 ikväll om en cirka en timme nu.

Tänkte gå och lägga mig innan dess GOD NATT gott folk.
Bilder kommer imorgon!


Kommentarer
Postat av: Jake

Kämpa på! Tror på dig och vet att du lyckad och till slut får din vilja fram :) ringer till helgen <3

2011-02-03 @ 11:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0