Det är vår i Alta!



Hej hej!

Dagens träning blev ben och bak. Sedan blev det en promenad mot stan för att ordna lite ärenden. Innan jag började knalla iväg får jag ett telefonsamtal aven nära vän till mig. Han säger...

- Hej Erica. Jag fick syn på en hund som precis bajasade här ute och jag tänkte genast på dig. jag vet inte varför.

Och det vet inte jag heller. Ibland har han ingen hjärna där lilla killen. Jag ångrar nästan att jag sedan bjöd han på kladdkaka. Näädå han är en rolig liten skitunge...

Tillsamman drog vi till stan. Han gick mot SolHuset som det heter här i Norge. Han skulle sola sin blekvita kropp.
Jag drog iväg till biblioteket då jag fick syn på den här snubben....



Jag tror jag skulle skratta ihäl mig när jag såg den lilla gubben sitta där i den lilla konst stolen.....


Efter att ha ordnat mina ärenden så drog jag för att handla in lite mat. När jag sedan kom hem lagade jag mat. Idag blev det lax med spinat. Jag provade lite något nytt idag.
4 dl kokosmjölk den lätta
2msk asiatiskt fisksås
1 färsk pressad lime
Först steker du laxen i en panna 1-2 minuter på varje sida. Salta och peppra. Sedan läggerdu laxen i en ungsformad fat. Häll över kokosmjölken, limen och fisksåsen. Häll också i spenat över och sedan slänger du i allt i ungnen.
200 grader i cirka 15-20 minuter.

Serveras med nudlar, pasta eller potatis.

Resecpetet hittade jag i en gammal träningstidning som heter Fitness magazine.



Klockan 16.00 drog jag till jobbet. Där var det fullfart med arbete som vanligt. Tyvärr blev det en kort arbetsdag idag. Jag är inte så van med att jobba korta timmar men hellre det en inga timmar alls. Men det väntas flera timmar i veckan. Imorgon jobbar jag 12-18. Jag har räknat ut att jag kommer att arbeta 35 timmar denna vecka.

Jag kan inte föreställa mig att jag faktiskt jobbade nästan 65 timmar i veckan förr. När jag nu kommer igång ska jag jobba för fullt igen. I maj tillexempel så ska jag börja med att jobba helger på Hans Sjenke.
Jag Längtar jag längtar.


 Nu sitter vi vid soffan. Snart ska jag gå lägga mig och sova.Imorgon blir det att försöka gå upp tidigt och träna innan jobbet.

Tack för idag, Imorgon är det en ny dag<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0