Fredagsmys!

Det är redan fredag och här sitter jag ensam i soffan. Pappa har redan krypit ner han kände sig inte så bra.
Så nu sitter jag här ensam och myser. Fick nyss reda på att vårt flyg till Tanzania blir ändrad till en dag senare. Den 22 istället för den 21 december. För mig spelar det ingen roll när vi åker, bara att vi kommer iväg.
 
Jag fick dessutom reda på att Alta posten tidningen ifrån alta vill ställa upp med sponsring till mig och Tonje. De vill bland annat följa oss med att vi bygger hus till min mamma och när Tonje träffar sitt fadder.
Visst är detta underbart och det betyder väldigt mycket för mig att göra detta. Jag kan inte fatta att vi reser om en cirka en månad. Det ska bli så underbart att träffa min mamma som jag inte träffat på mer än tre år.
Framför allt lära mig Swahilli så at jag kan komunicera med henne bättre. Just nu kan jag inte så värst bra Swahilli, bara några få ord. Som tillexempel: Hej, hur mår du,  jag vill ha vatten osv. Jag har ju pratat swahilli sen barnsben så jag tror att allt kommer tillbaks när jag bor där nere. Min pappa som är helt jävla svensk talar helt flytande Swahilli. Idag fick han ett samtal från Tanzania och han pratade swahilli. Så himla coolt att höra han. Fan! jag ångrar att jag vägrade prata swahilli när jag flyttade till Sverige. Jag behöver ju kunna det.
Får ta igen allt när jag reser dit.

Nu ska jag fortsätta att gruppla och titta på Spiderman 3 som går på tv. Ikväll bli det att sova i syrran stökiga rum.
Men mycket bättre än att sova i en säng med massa äckliga småkryp.....VILL HA EN NY SÄNG
Vill avsluta med att säga DU ÄR UNIK;)

GOD NATT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0