TredJe Advent!

Då var det den tredje advent idag. Nästa advent är jag i Tanzania och äter en majskolv. Sitter nu hemma i köksoffan och bara slappar. Idag vill jag bara ha en slappdag. Det är -10 grader ute så jag känner inte för att gå ut idag. Ska snart börja laga lite mat.
När jag vaknade idag fick jag höra av Jacobs mamma att det skedde en bombning i stockholm igår.
Vad är det som händer i Sverige igentligen. Så jävla hemskt. Tur att inget oskyldigt liv blev taget, bara några skader. Igår när jag var på Julkonserten med mina vänner så läste jag den vackraste artikeln jag nånsin har läst i hela mitt liv. Den påverkade mig väldigt djupt och jag får ett starkt respekt för sådana människor

Affärskvinna som blev en skyddsängel! (JULKONSERT VILA)

Madame Consolata var en framgånsrik affärskvinna. Nu satsar hon och dotter Nina sina tillgångar för att hjälpa gatubarnen i Burundis huvudstad Bujumbura.

Det som vände upp och ner på Consolatas liv var när hon fann en nyfödd pojke på botten av en tolv meter djup latrin. Prince, låg invirad i en skjorta och vägde 1.6 kilo. Idag ät Prince 5 år och adopterad av Consolata.

Consolata är Princes skyddsängel<3



Bryr er om andra människor!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0