Dag 5



DAG 5

SERENGETTI

Ligger just nu i sängen mitt ute i ingenstans. Stället kallas för Tent camping. Men istället för att man bor i tält så bor man i små små söta stugor. Det är kålsvart ute och man hör alla gräshoppor sjunga och andra otäcka ljud. Just nu hörs det som nån går utanför vår stuga. Läskigt men samtidigt tycker jag att det är så himla coolt att göra en sådan grej nångång. Det är ju värsta madrömmen att sova mitt i det vilda bland alla farliga djur som finns. Men Masajerna klarar ju av att bo så här, varför skulle inte jag klara av att bo så i två nätter. Dessutom med el och vatten som finns tillgängliga.

Ägaren av hotellet är från spanien och har drivit hotellet i 3 år. Så för tre år sedan när vi var här så höll han på att bygga denna Camping. Väldigt mysigt ställe om man vill leva vilt nångång.

Resn hit med Safari bilen tog cirka 7 timmar med alla stopp vi hade för att ta bilder på djuren som vi såg på vägarna. Det var ovanligt mycket djur det fanns denna gång. Sist vi var här såg vi knappt giraffer och dem fanns överallt denna gång. Resan var lång och jag var svin trött, somnade hela tiden.

Efter några timmars bilkörning in på serengetti fick vi punktering på höger bakre däck så vi var tvungna att stanna och byta. Men det fixade vår chaufför väldigt bra så strax efter det var det dags att köra iväg igen. Idag såg vi bland annat Zebra, Eletanter, antiloper, Babianer, Flodhästar , giraffer och mycket annat.

Men imorgon dag 6 väntar det in en massa spännade djur ut i det vilda. Får nu hoppas och se hur natten går här ute. God natt!




Kommentarer
Postat av: Jake

Fan vilket härligt gäng, jag vill vara med :(

2010-12-29 @ 14:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0