DAG 4

DAG 4

MOT ARUSHA

Klockan 7.30 imorse klev vi på bussen som skulle ta oss mot Arusha. Bussresan tog 9 timmar från Dar es salaame busstation. Känner mig väldigt sliten just nu. Sitter just nu vid hotellet i Arusha. Tur att de hade internet på hotellet så jag kunde hinna ikapp och skriva lite. Resan med buss var iallfall fruktansvärd. Busschaffören körde alldeles för fort och saktade aldrig in vid alla vägbucklorna. Kändes som att mina inälvör rörde sig runt om i magen på mig. Behaglig resa var det inte tyvärr. Dessutom undvek han inte att tuta nästan hela tiden åt alla andra bilar när han kom på vägarna med världens fart. Varje gång man hade somnat in väcktes man med en hjärtattack av hans tutande.

Men när vi äntligen kom fram till Arusha tog vi in på ett hotel. Hotellet heter silver palm hotel. Vi checkade in och sprang till våra rum och duschade. Efter duschen var det dags att få mat i sig efter att knappt ätit nåt på hela resan. Hungern började att smyga sig på. Hotellet hade tomt för mat så vi fick sticka till ett annat område och beställa mat. Där hade det också dåligt med mat. Men jag beställde in Ougali med kött. Det blir ofta att man äter detsamma om man går till små uteställen istället för hotel resturanger. Chips med kyckling eller kött med chips. Chips är alltså pomfritt. Men när man är hungrig så kan man äta vad som helst. När vi var mätta och belåtna var det dags att gå hemmåt mot hotellet.

Yes och nu sitter jag här och Klockan är 23.00. Ska strax gå och lägga mig och sova. Imorgon ska vi ta SAFARI bilen vid klockan 7.30 för att sedan åka 40 mil mot SERENGETTI parken.

Får se hur den resan går. Följ med så får ni reda på det.

ska försöka lägga upp lite gamla videoinlägg som ni kan se och skratta åt.

Ta hand om er och GOTT NYTT ÅR<3


Kommentarer
Postat av: Jake

Filma safarin!!!

2010-12-26 @ 21:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0