Dag 3 Merry Christmas Tanzania

Dag 3

Vaknade upp efter en tuff natt utan sömn. För det första blev jag väkt av en kissnödig  Tonje. När hon försökte väcka mig mitt på natten genom att peta på mig så hoppade jag och skrek till. Jag blev as rädd. Men vi skrattade som fan efter det. Efter att skrattet höll oss vakna ett tag så somnade vi in till slut. Men efter en tid senare så blev jag väckt av mammas kompis en pastor. Vi skulle försöka ta oss till där mamma bor. Så idag blev den en hel dag med mamma. Vi pratade om mycket om bygget och hur hon ville ha det osv. Jag säger bara en sak, hon har stora drömmar och förväntningar. Hur ska lilla jag ha råd till att ge henne allt. Men jag pratade med henne om det och förklarade situationen. Men jag skulle se till att hon kommer att få ett bättre och hållbart hus med cementmur runt om för alla ovälkommna. Det har skett många inbrott, men mest efter att vi vart där på besök. Och en gång blev hon tillochmed nedslagen efter att hon hade tagit ut sina pengar på banken. Det tog ala pengarna och mobilen hennes.

Kan ni fatta hur jobbigt det känns. I afrika kan man nästan inte lita på nån. Alla vill åt dina pengar. När vi var och åt idag med mamma och lilla Keisha så blev vi självklart lurade på pengar. De hade lagt till en 1000 schilling. Det är ju inga pengar cirka 20 kr svenska,  men ända. De tar varenda tillfälle att tjäna mer pengar.

När vi var på väg hemmåt från en underbar dag med mamma så stannade vi till vid ett hus jag tidigare hade kollat in. Gillade verkligen det enkla bygget och tänker nog satsa på det. Jag tog lite bilder på huset och hoppas det kan hjälpa mig på vägen. När vi anlände till hotellet där Tonje, pappa och pappas tjej vänatde oss så var det rena festen på hotellet. Masser med folk som dansade och musiken spelade högt. Det var julaftons dag i dar es salaame. The Black Christmas. Vi avslutade kvällen med en fantastik jullbuffe med rött vin i handen.

Merry Christmas Tanzania






Trött och sliten Erica!


Enkelt och fint hus;)


Festen var i full gång hela kvällen;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0